Yazan : Şadi Evren ŞEKER

OpenGL kütüphanesi ile uzayda istenilen bir noktaya kamerayı koymak ve bu noktadan istenilen bir yöne istenilen açı ile bakmak mümkündür. Bu işlemin 3 öğesi bulunur:

  • Kameranın bulunduğu koordinatlar
  • Kameranın baktığı yöndeki noktanın koordinatları
  • Kameranın bu eksen üzerindeki açısı

Kısaca bu durum aşağıdaki şekilde görüntülenmiştir:

Yukarıdaki şekilde de gösterildiği üzere kamera verilen eyex, eyey ve eyez koordinatlarına yerleştirilmiş ve kameranın odak çizgisi verilan atx, aty ve atz koordinatlarına yöneltilmiştir. Bu doğru üzerinde kamera istenildiği gibi döndürülebileceği için bu değeri belirlemek için kameranın bu eksenle yaptığı normal vektörü de upx , upy, upz değerleri ile belirlenmiştir.

Bu kamera yerleştirme işlemi OpenGL kütüphanesinde aşağıdaki şekilde yapılabilir:

glMatrixMode(GL_MODELVIEW):
glLoadIdentity();
gluLookAt(1.0, 1.0, 1.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0. 0.0);

Yukarıdaki gluLookAt fonksiyonu yine yukarıdaki şekildeki nokta koordinatlarına göre şu şekilde açıklanabilir:

glLookAt(eyex, eyey, eyez, atx, aty, atz, upx, upy, upz)

Yorumlar

  1. emre

    merhabalar değerli hocam,

    opengl es 2 de kamera hareketini en etkili nasıl sağlarım? misal kamera süsü vermek için tüm dünyayı rotate ya da translate mi etmeliyim çizerken?

    yanıtınız için şimdiden çok teşekkür ederim hocam.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


8 + altı =