Yazan : Şadi Evren ŞEKER

Bilgisayar grafiklerinde birden fazla yüzün aynı nokta üzerine görüntüsünün düşmesi (projection) durumunda hangi yüzün görüntüleneceğine karar vermekte kullanılan yöntemdir. Derinlik hafızalama yönteminin şeffaf yüzleri göstermedeki yetersizliği üzerine geliştirilmiştir. Buradaki amaç bir noktadan bakıldığında birden fazla yüzün görünmesi halinde nasıl bir görüntü oluşturulacağını belirlemektir.

A-Hafızalama yöntemi veri yapısı olarak bağlı liste (linked list) kullanır. Listenin her düğümünde (node) aşağıdaki şekilde 2 bilgi tutulur :

derinlik | yüzey bilgisi

Bu düğümler birbirine bağlanırlar ve sonuçta yukarıdaki veri aşağıdaki bilgiler içermiş olur:

Derinlik :

  • <0 : birden fazla yüz görüntüleniyor demektir.
  • >= 0 : tek yüz görüntüleniyor demektir.

Yüzey Bilgisi:

  • Renk kodu (RGB yoğunluğu)
  • Matlık (opacity)
  • Derinlik (depth)
  • Alan kaplama oranı (percent of area coverage)
  • Yüzey tanımlayıcısı (diğer yüzeylerden ayırt eden özel bir sayı yada dizgi ( surface identifier ) )

Yukarıdaki bu iki bilgiyi tutan bağlı liste sayesinde örneğin aşağıdaki şekilde gösterilen iki yüzey aynı anda görüntülenebilmektedir :

Yukarıdaki şekillerde kesişim noktasında şeffaf olan ve yakın olan şeklin arkadaki şekli engellememesi beklenmektedir. Bu durumda bu noktada iki şeklin bilgisi de tutulmalıdır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


6 − üç =