Yazan : Şadi Evren ŞEKER

Bilgisayar grafiklerinde görünen yüzeylerin belirlenmesi için kullanılan algoritmanın ismidir. Scan Line Rendering olarak da isimlendirilmektedir.

Yukarıdaki şekilde de görüldüğü üzere iki doğru taraması yapılmış ve bu doğruların hangi yüzeyleri gördüğü nokta nokta olarak kodlanmıştır.

Algoritma aşağıdaki adımlardan oluşmaktadır:

1. Yatay hatlarda tarama yapıldığı için x değeri arttırılarak görüntülenmesi gereken kenarları içeren bir liste hazırlanır (verilen tarama doğrultusu için)
2. Tarama sırasındaki her yüzey için (surface) bir bayrak tanımlanarak, yüzeyin tarama hattından görülüp görülmediği belirlenir.
3. Soldan dağa doğru imgecik (pixel) konumları işlenerek görülür durumdaki yüzeyler belirlenir

Yorumlar

  1. ahmet

    detaylarını açıkladığınız bir bölüm var mı acaba? bide hocam liang borsky denilen algoritmayı açıkladıysanız adresini verebilirmisiniz?

  2. Şadi Evren ŞEKER Article Author

    yardımcı olmaya çalışayım ancak nasıl bir detaya ihtiyacınız var? algoritmanın 3 adımı da yukarıda yazılı, anlamadığınız kısmını sorarsanız daha fazla detay vermeye çalışayım.

    Başarılar

  3. Açelya

    Yüksek Lisans araştırma projemde referans alabilmem için, konu ile ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabileceğim bir kaynak önerebilir misiniz?

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


− beş = 2