Yazan : Şadi Evren ŞEKER

Bilgisayar grafiklerinde şekillerin aydınlatılaması için kullanılan çeşitli ışık kaynakları bulunur. Temel olarak 3 çeşit ışık kaynağından bahsedilebilir. Bunlar çevresel (ambient), dağılımsal (diffuse), akis (specular) ışık kaynaklarıdır.

Kısaca çevresel ışık kaynağında ışığın yönünün belirlenmesi imkansızdır. Işık her yönden eşit geliyormuş gibi algılanır. Örneğin bir odadaki arkaplan ışığı vurulması böyle bir aydınlatmadır.

dağılımsal ışık kaynağında ise ışığın bir yönü ve dağılım oranı bulunmaktadır. Buna göre ışık kaynağına yakınlığa ve ışık vektörünün merkezine uzaklığa göre (ışığın vurduğu yöne ne kadar yakın olduğuna göre) aydınlanma oranı değişir.

Akis ışık kaynağı (yansıma ışığı) ise bir cizimden aks eden ışık ile bir nesnenin aydınlanmasıdır. Bu durum aşağıdaki örnekte gösterilmiştir:

Göz tarafından normalde görülmeyecek olan yüzey, başka bir yüzeyden gelen yansıma sayesinde görülür olmuştur.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


+ 4 = yedi