Yazan : Şadi Evren ŞEKER

Bilgisayar grafiklerinde bir malzemenin renginin belirlenmesi bu malzeme üzerine düşen ışıktan ne kadar krımızı yeşil ve mavi (red, green, blue) kodlarının yansıdığıdır.

Örneğin bir kırmızı küp üzerine beyaz ışık düştüğünü ve küpün bütün yeşil ve mavi renkleri emdiğini düşünelim. Bu durumda küp tam kırmızı renkte görüntülenecektir.  Benzer şekilde kırmızı küpü kırmızı ışık ile aydınlatacak olursak küp yine kırmızı görülür. Ancak küpü yeşil veya mavi ışık ile aydınlatacak olursak küpten yayılan ışık bulunmayacak ve neticede küp siyah olarak görüntülenecektir.

Bilgisayar grafiklerinde kullanılan ışık kaynaları (light sources) gibi malzemelerinde çevresel (Ambient), dağılımsal (Diffuse) ve akis (specular) yansımaları olmaktadır. Basitçe yansıyan ışığın çeşitlerini ışık kaynağı çeşitleri olarak görmek mümkündür.

Çevresel yansımada ışık her yana eşit dağılırken dağılımsal (diffuse) ışık yansımalarında ışığın geldiği kaynak daha parlak görülmektedir. Örneğin kırmızı bir top üzerine beyaz ışık yansıması durumunda ışığın yansıdığı noktalar beyaz olarak görülmektedir.

Örneğin yukarıda bir beyaz top üzerine beyaz ışık düşmüş ve ışığın geldiği yönün göze yansıması parlak, ışığın düşmediği noktalar ise koyu görülmektedir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


+ 9 = oniki